Bring it on 2015

Avslutade 2014 med nio företagare som hängde med på min kurs i tre delar. Framgång och Fallgropar var rubriken och vi delade med oss av egna erfarenheter och kikade på vad andra företag har gjort och varför. Att lära av stora drakar från historien är kul och ger lite ”men hur fan tänkte dom”-känsla. Ingen garanti för att inte nya misstag ska begås dock. Eftersom omvärlden har en benägenhet att vara löjligt snabbrörlig. De här nio fantastiska företagarna gav mig lust att köra det här konceptet igen och siktar därför in mig på mars 2015. Andra roliga uppdrag väntar som att få hålla i workshops och att få vara rådgivande kring längre strategiskt arbete. En tidigare kund har gått in i en ny fas – ta varumärkesstrategin och dess vision över till taktik och operativa beslut. Det kan nog bli bra det här med 2015. Nu behöver jag dock jaga ny inspiration inför nya möten och föreläsningar som redan är inbokat.. Fjärilar (eller fiskmåsar?) i magen precis som det måste vara.